Tillbaka till evangeliet

Vår församlingshelg lördag-söndag 8-9 oktober kommer att handla om kristendomens kärna, evangeliet, och rubriken för de bibelstudier vi skall ha är Tillbaka till evangeliet utifrån Bibeln och boken Vad är evangeliet?

126184-54f9d90e763249598e56ebec08397baf

Boken är beställd — alla som vill vara med får ett exemplar att läsa inför församlingshelgen — och kommer att delas ut under de kommande veckorna. När man läst den och varit med på församlinghelgen är det en utmärkt bok att ge till någon man vill vinna för tron på Jesus Kristus. Vår önskan är nämligen att genom att återvända till evangeliet och studera det i grunden skall få en förnyad tro på att evangeliet är Guds kraft till frälsning och att vi blir förnyade i vår längtan att dela det med vår omgivning.

Ett program för upplägget under helgen finns här: program-forsamlingshelgen-2016.

Åhörarkopior på bibelstudierna finns här: tillbaka-till-evangeliet-ahorarkopior.